Marco Senese - Trainer

Mijn naam is Marco Senese, 49 jaar oud en Italiaans van oorsprong. Toen ik begon met tennis, in 1976, was ik 9 jaar oud. Mijn eerste tennisles volgde ik aan het Comomeer bij TC Colico. Jaarlijks kom ik hier nog terug, met leden van Festina, om een week te tennissen in oktober.

Tot mijn 16e jaar heb ik in de bondsselectie van mijn regio getennist, zo heb ik ook meegedaan aan prachtige wedstrijden in de ‘Provincie beker’ van Lombardije. Mijn carrière startte in 1988 na het afronden van een eerste tennisopleiding in Milaan, als tennisleraar bij mijn eigen club in Italië.

Tussen 1996 en 2000 heb ik mijn tennisschool opgericht, met 135 kinderen. In 2000 was ik trainer voor de selectie mini tennis en werden we kampioen van Lombardije, een top prestatie.

Naast tennis geniet ik er van om lekker te koken, is mijn tweede liefde muziek en geniet ik van het tijd doorbrengen met mijn lieve (en ook pittige) dochter.

Van de KNLTB ontving ik mijn A licentie na het volgen van een tentamen en heb ik tevens in 2005 de B opleiding van de KNLTB gevolgd, hier heb ik goede ervaringen in opgedaan.

Sinds april 2001 geef ik (gelukkig!) tennisles bij de leukste tennisclub van Nederland; L.T.C. Festina.

Ik geniet nog steeds evenveel als 17 jaar geleden van de mooie sfeer op deze club. Nu geef ik zowel les aan de jeugd als aan de volwassenen en als trainer van de club hecht ik veel waarde aan het sociale aspect. Ik kijk er naar uit om weer te starten en hoop iedereen snel te zien.

Marco Senese

Contactgegevens: