Association of Centenary Tennis Clubs

foto bij bericht

Festina is sinds 2017 een trots lid van de Association of Centenary Tennis Clubs (“CTC”).
Voor alle informatie over CTC, zie onderstaand:

CTC is opgericht door 8 “founding members”, allen opgericht voor 1900. Inmiddels bestaat CTC uit meer dan 70 clubs (op alle continenten), die tenminste 100 jaar oud zijn. De clubs onderscheiden zich veelal door hun rijke tennis- en club geschiedenis en de prominente rol die de clubs spelen in de tennissport in hun land. Festina is na H.L.T.C. Leimonias de tweede club in Nederland die lid is van CTC.

Doel van CTC is het in stand houden van tennis tradities en het koesteren van de “spirit of fair play”, die inherent is aan tennis. Deze doelstelling wordt gerealiseerd door het organiseren van competities en uitwisselingen tussen de 70 clubs en het organiseren van tennis workshops. Bijzondere focus is er voor het ontwikkelen van nieuw tennistalent middels “junior events”.

Voor meer informatie over de Association of Centenary Tennis Clubs (“CTC”), klik hier!